Jak często wymieniacie świece żarowe ????

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • karhen
    Classic
    • 2005
    • 8

    Jak często wymieniacie świece żarowe ????

    neck99, no bywaja tacy na allegro ze potrafia sie do błedu przyznac. Oby takich było jak najwiecej k
    Najlepsze poradniki w polskim Internecie
    http://new-ebook.ovh.org
  • octavianus
    Drive
    • 2005
    • 57

    #2
    Jak często wymieniacie świece żarowe ????

    Witam
    Panowie !!! jak często wymieniacie w swoich TDI świece żarowe???
    Dzisiaj pomierzyłem w swojej skodziance i są trzy znowu do wymiany - a jakoś tak przy ostatnich przymrozkach zaczęła nierówno odpalać :idea:
    Ostatnio wymianiałem komplet zimę temu - zrobiłem od wtedy 60kkm. Czy to normalne, że już się spaliły ???
    pozdr
    O1 - AGR była
    jest O2FL i Honda Jazz 1.4

    Komentarz

    • Ziomal
      RS
      S_OCP Member
      • 2005
      • 5841
      • Octavia I (1U2)
      • BFQ 1.6 MPI 102 KM

      #3
      Hmm przebieg : 56 tys przebiegu rok 2004 2 zimy za sobą i dalej pali
      Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

      Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

      Jest O1 1.6 BFQ

      Komentarz

      • neck99
        L&K
        S_OCP Member
        • 2005
        • 1326

        #4
        Dzisiaj pomierzyłem w swojej skodziance
        Jak ? jak poznać ze coś z nimi nie tak ? Mam ok 75 tyś i nie były jeszcze zmieniane.
        OII 2.0 TDI BKD 140 PD Elegance+ @182KM/408NM F O T K I
        SII 2.0 TDI CFGB 170 CR Platinium+ F O T K I

        Komentarz

        • Maicroft
          Moderator
          S_OCP MemberModeratorr
          • 2004
          • 25757
          • Audi

          #5
          A te ktore wsadzales to byly kogo?? Bosh, Beru :?:
          Ja w poprzednim klekocie trafilem na takie, ktore wytrzymaly jakies 10 tyskm i padly wszystkie 4, a ja chyba z miesiac meczylem sie czemu auto nie chce zapalac, a wszyscy mowili, ze stary klekot bez swiec nie ruszy, a wiec to nie to
          Spritmonitor.de

          Komentarz

          • MiKruS
            RS
            S_OCP Member
            • 2004
            • 7976

            #6
            Ja mam 130.000 km - swieczki od nowosci te same i wszystko jest okej.
            TDI 205PS

            Komentarz

            • Piotrus
              Rider
              • 2004
              • 524

              #7
              Zamieszczone przez neck99
              Jak ? jak poznać ze coś z nimi nie tak ? Mam ok 75 tyś i nie były jeszcze zmieniane.
              Odpowiedz masz tutaj :http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=2670
              Piotruś
              AGR(RIP) + ALH

              Komentarz

              • neck99
                L&K
                S_OCP Member
                • 2005
                • 1326

                #8
                Piotrus, THX k
                OII 2.0 TDI BKD 140 PD Elegance+ @182KM/408NM F O T K I
                SII 2.0 TDI CFGB 170 CR Platinium+ F O T K I

                Komentarz

                • octavianus
                  Drive
                  • 2005
                  • 57

                  #9
                  Te co zalozylem poprzednio to bylu Bosch. A ktore sa lepsze Bosch czy Baru ???
                  pozdr
                  O1 - AGR była
                  jest O2FL i Honda Jazz 1.4

                  Komentarz

                  • Martinez
                    L&K
                    • 2004
                    • 1366
                    • Audi

                    #10
                    173000km i fabryczne.
                    Tak se wspominający Octavię - byly jej posiadacz
                    teraz: stalowe A4 B7 2.0 TFSI tiptronic
                    czarna AR 156 1.8 T.Spark

                    Komentarz

                    • howard7
                      L&K
                      S_OCP Member
                      • 2005
                      • 1120

                      #11
                      60tys fabryka w poprzednim autku wymienialem co roku az wymienilem na boschowskie i problem zniknal jak reka odjal wiec nie wiem czemu ci bosch zawodzi
                      SZŁEM BOKIEM BO NIE SZŁO INACZEJ IŚC
                      Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców

                      Komentarz

                      • octavianus
                        Drive
                        • 2005
                        • 57

                        #12
                        Coś słyszałem, że czasem jakiś czujnik temperaturu nie wyłącza w porę tych świeć i dlatego padają.
                        Czy w tym silniku jest jakiś dodatkowy czujnik temperatury odpowiedzialny za te świece ??
                        pozdr
                        O1 - AGR była
                        jest O2FL i Honda Jazz 1.4

                        Komentarz

                        • Piotrus
                          Rider
                          • 2004
                          • 524

                          #13
                          Świecami steruje sterownik w oparciu o sygnał czujnika temperatury. Czujnik ten faktycznie lubi padać ale wtedy mamy najczęściej wahania obrotów (przy pracy na biegu jałowym) oraz czasem lampka od świec świeci się dziwnie długo pomimo że silnik jest gorący.
                          Piotruś
                          AGR(RIP) + ALH

                          Komentarz

                          • octavianus
                            Drive
                            • 2005
                            • 57

                            #14
                            a gdzie ten czujnik jest - mozna go jakos pomierzyc
                            nie mam wspomnianych wyzej objawow, ale sprawdzic warto
                            Wlasnie zakupilem swiece Beru - wole posprawdzac zeby sie przedwczesnie nie spalily
                            O1 - AGR była
                            jest O2FL i Honda Jazz 1.4

                            Komentarz

                            • Piotrus
                              Rider
                              • 2004
                              • 524

                              #15
                              Czujnik znajduje się po prawej stronie silnika. Najprościej sprawdzić go VAG'iem lub przy pomocy kodów Climatronica.
                              Piotruś
                              AGR(RIP) + ALH

                              Komentarz

                              • octavianus
                                Drive
                                • 2005
                                • 57

                                #16
                                ok, tak zrobie, dzieki

                                [ Dodano: Wto 22 Lis, 05 21:28 ]
                                Kurcze wlasnie sobie poczytalem o silnikach TDI i:
                                sa dwie fazy pracy swiec zarowych:
                                1. podgrzewania (Glow Phase) w celu ulatwienia rozruchu - wlaczaja sie gdy temp spada ponizej +9st;
                                2. druga faza (Afterglow Phase) - po uruchomieniu silnika grzeja dalej w celu: cichszej pracy, zmniejszenia emisji szkodliwych zwiazkow - ta faza trwa az silnik nie przekroczy 2500obr/min (dziwne :shock: ); nic nie bylo napisane, ze wylaczaja sie po osiagnieciu jakiejs tam temperatury, ale przeciez musza sie wylaczać

                                Hmmm, moze tu jest problem, ze u mnie jakos tak szybko padaja. Jak uruchamiam samochod poki nie rozgrzeje sie do ok 90st napewno nie przekraczam 2500obr - a one grzeją :? :shock:

                                Przed chwila zalozylem sobie kontrolke w kabinie i bede widzial czy swiece sa zasilane i jak dlugo. Jutro rano wszystko bede wiedzial Moze trzeba zmienic styl jazdy :? i po jakims krotkim czasie po odpaleniu dac w kiche na chwile i przekroczyc te cholerne 2500obr :idea: :idea:
                                O1 - AGR była
                                jest O2FL i Honda Jazz 1.4

                                Komentarz

                                • Maicroft
                                  Moderator
                                  S_OCP MemberModeratorr
                                  • 2004
                                  • 25757
                                  • Audi

                                  #17
                                  Jak zapalisz samochod i dodasz gazu to wlasnie przy 2500 obr/min slychac jak zadziala przekaznik, potem jak obroty spadaja znow tyknie. One na pewno wylaczaja sie po kilku minutach jak komputer uzna ze silnik juz troche sie zagrzal. Wiec to nie jest tak, ze zapalisz dodasz gazu i przestana grzac.
                                  Spritmonitor.de

                                  Komentarz

                                  • octavianus
                                    Drive
                                    • 2005
                                    • 57

                                    #18
                                    Dzisiaj sprawdzilem (bo zamontowalem ta kontrolke o ktorej pisalem w poprzednim poscie).
                                    Temp zewnetrzna -1,5st - po przekreceniu stacyjni swiece zaczely grzac (lampka kontrolna na tablicy zapalila sie na chwile i zgasla) - po uruchomienu silnika grzaly przez jakies 4min :shock: . Faktycznie przy zwiekszeniu obr do 2500 wylaczaja sie, ale zaraz po zmniejszeniu obr spowrotem sie wlaczaja.
                                    Hmmm, czy te kilka minut to nie za dlugo :?: Przeciez one sie rozgrzewaja do "czerwonosci" a tam za bardzo nie ma czynnika ktory by odbieral od nich cieplo?? Zastanawiajace :?: Na pewno dzieki tak dlugiemu żarzeniu zmniejsza sie ich trwalość.

                                    Pytanie: czy ten czas kilku minut (3-4min) to jest ok??, czy w mojej octavce jest cos nie tak? Jesli ktos cos wie na ten temat prosze o pomoc.
                                    Pozdr
                                    O1 - AGR była
                                    jest O2FL i Honda Jazz 1.4

                                    Komentarz

                                    • Purchawa
                                      Admin
                                      S_OCP Member
                                      • 2004
                                      • 8007

                                      #19
                                      Zamieszczone przez octavianus
                                      Pytanie: czy ten czas kilku minut (3-4min) to jest ok??, czy w mojej octavce jest cos nie tak? Jesli ktos cos wie na ten temat prosze o pomoc.
                                      Ten czas jest zdecydowanie za dlugi, trzeba by zdiagnozowac czy nie ma jakis bledow.
                                      Piotrus gdzies piasl, ze moze to byc wina czujnika temp.

                                      Przy okazji napisze, ze mam ~87kkm i dzis gdy pojawil sie mroz, auto zapalilo z bardzo wielkim trudem. Podjechalem do Mastersa z pytaniem co moze byc nie tak. Szybka diagnoza i wyszlo, ze dwie swiece sa uwalone, a wydawaloby sie ze troche na nie zawczesnie.
                                      "...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
                                      Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"

                                      STOP ECO-TERRORISM!

                                      Komentarz

                                      • Maicroft
                                        Moderator
                                        S_OCP MemberModeratorr
                                        • 2004
                                        • 25757
                                        • Audi

                                        #20
                                        Swieca, rzecz ulotna :twisted: Jedne beda dzialac 200 tyskm bez problemu inne maja problem 10 tys przejechac w aucie - wg mnie nie ma reguly
                                        Spritmonitor.de

                                        Komentarz

                                        • octavianus
                                          Drive
                                          • 2005
                                          • 57

                                          #21
                                          Podlaczylem VAGa - bledow brak.

                                          Start silnika temp plynu chlodzacego 17,1st co sie zgadza, bo mniej wiecej tyle jest w garazu a tam stal samochod. Wniosek - czujnik temp OK
                                          Ale sprawdzam dalej - mam podlaczony w obwod swiec zarowych voltomierz dla kontroli kiedy sie wylacza. Silnik pracuje na wolnych obrotach - temperatura plynu rosnie - gdy osiagnela 40st (jakos tak okolo) zasilanie swiec zarowych sie wylaczylo. Trwalo to od momentu wlaczenia silnika pare minut.
                                          Hmmm, wg mnie wszystko jest ok - po prostu tak ma byc. :idea:

                                          Wymienilem 4 swiece na Beru i zobaczymy co to bedzie.
                                          A gdy wykrecilem stare okazalo sie, ze to nie byly Bosch :shock: (kurcze a wydawalo mi sie ze kupowalem Bosch :roll: ) To byly jakies Febi :? Nie polecam nikomu - wytrzymaly ok 60kkm :?
                                          Dzieki wszystkim za wskazowki
                                          Pozdr
                                          O1 - AGR była
                                          jest O2FL i Honda Jazz 1.4

                                          Komentarz

                                          Pracuję...